βͺβͺβͺ FORTRESS 2 (2000) is een heel beroerde science fiction actiefilm waar van alles aan mankeert. Het eerste deel uit 1992 was al niet best, maar dit vervolg is om te janken zo...
steekspel
π‘π‘βͺ STEEKSPEL (2012) is een scherpe, korte film vol leuke situaties en wendingen. EΓ©n van de weinige Nederlandstalige producties waar ik me niet hoef te ergeren aan slecht...
dolly dearest
π‘π‘βͺ DOLLY DEAREST (1991) is een leuk gemaakte horror over een moordende pop. Net als Chucky en Annabelle is deze pop bezeten door een kwaadaardige entiteit en vermoord het...
cellular
π‘π‘βͺ CELLULAR (2004) is een vermakelijke actiefilm met een origineel verhaal en met bekende acteurs als Kim Basinger, Chris Evans, Jessica Biel en Jason Statham. Het was de tweede...
the dead room
π‘π‘βͺ THE DEAD ROOM (2015) is een nette horror over paranormale activiteiten in een buitenhuisje. Twee wetenschappers en een meisje met spirituele zintuigen zijn ingehuurd door een...
monster hunter
π‘π‘βͺ MONSTER HUNTER (2020) is net als de Resident Evil reeks gebaseerd op een game. Nu ken ik de game Monster Hunter niet, dus ik kan niet aangeven of ze erin geslaagd zijn om de...
civil war
π‘π‘π‘ CIVIL WAR (2024) is een indringende en op momenten spectaculaire actiefilm waarbij verschillende mogelijke plotwendingen door mijn hoofd debatteerden op weg naar de...
the master
βͺβͺβͺ THE MASTER (2012) heeft een hele sterke cast en een bijzondere sfeer, maar het verhaal en het tempo liet voor mij te wensen over. Wellicht was ik er niet voor in de stemming....
godzilla x kong: the new empire
βͺβͺβͺ GODZILLA X KONG: THE NEW EMPIRE (2024) is alleen vermakelijk vanwege de geslaagde CGI. Voor de rest heb ik niets met de moderne Godzilla of Kong universe. Voor mij is...
kung fu panda 4
βͺβͺβͺ KUNG FU PANDA 4 (2024) is misschien leuk voor de kleintjes, maar mist verborgen humor voor volwassenen. Ik had nog niet eerder een Kung Fu Panda film gezien, maar mijn...
playing with fire
βͺβͺβͺ PLAYING WITH FIRE (2019) is een kinderfilm van Nickelodeon met ex WWE vechter John Cena als brandweerman. De film is in het begin best even grappig, ook voor volwassenen,...
the first omen
βͺβͺβͺ THE FIRST OMEN (2024) moet de prequel voorstellen van het originele The Omen uit 1976. Meerdere pogingen zijn in het verleden gedaan om deze film nieuw leven in te blazen....
the factory
π‘π‘βͺ THE FACTORY (2012) had mijn aandacht pas bij de plotwending, een minuut of tien voor het einde. En dan zat ik al anderhalf uur in de film. Tot die tijd vond ik het tempo erg...
peppermint
π‘π‘βͺ PEPPERMINT (2018) is eindelijk een film met Jennifer Garner waarin ik haar niet reuze irritant vind. Ze is nog steeds niet overtuigend, maar ik waardeer haar poging. De film...
ghostbusters: frozen empire
βͺβͺβͺ GHOSTBUSTERS: FROZEN EMPIRE (2024) zag ik tijdens de wekelijkse PathΓ© Sneak Night. Als opvolger van het redelijke Ghostbusters: Afterlife uit 2021 waren de verwachtingen...